אליעזר שולמן / לישראל דרוש ראש ממשלה

אליעזר שולמן 1 Comment on אליעזר שולמן / לישראל דרוש ראש ממשלה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אליעזר שולמן
שורה של נושאים בעלי משמעות נמצאים בימים אלו על סדר היום הציבורי. היחיד שקולו לא נשמע בנושא הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו. ההתבטאות הפומבית היחידה שנשמעה השבוע מכיוונו היתה על אודות פגישה שקיים ביום שני השבוע עם נשיא פרו, אויאנטה אומאלה טאסו, המבקר בישראל,עמו דן באריכות באיום האיראני.

המשבר החמור בבית החולים הדסה בירושלים לא גרם לו לתפוס את עמדת הקברניט ולהוביל לפתרון, או לכל הפחות לצאת בהצהרה ערכית כלשהי. יתכן ובניגוד לאסון האש בכרמל הוא עדיין לא זיהה את הבעיה. כך או אחרת במערכת הפוליטית רבים סבורים שהוא יכול לקחת חלק יותר פעיל בניסיון להציל את בית החולים מקריסה.

נתניהו גם הדיר עצמו מהמרוץ לנשיאות, וכלל לא ברור אם יתמוך רשמית במועמד הליכוד. מלבד ח"כ רובי ריבלין, שמסוכסך עם נתניהו וכבר החל לאסוף את עשר החתימות מחברי כנסת שיאפשרו לו להתמודד, גם חבר המפלגה, השר סילבן שלום, שוקל להתמודד. נתניהו שומר על ניטרליות ולא מתערב בשום צורה, לפחות בינתיים, במרוץ המתחמם. עם זאת, במקרה של הבחירות לנשיאות, כלל לא בטוח שמועמדי הליכוד ירצו בתמיכתו. לדברי אחד השרים במפלגה, "נתניהו הוא נטל בבחירות האלה. זה לא שאם הוא תומך במועמד מסוים הוא עוזר לו להיבחר ומגייס בשבילו קולות. בגלל שמעמדו בתוך הליכוד הוא חלש, ובחוגי הימין הוא אף מעורר אנטגוניזם, עדיף להימנע מתמיכתו".

בתוך תנועתו, הליכוד, עושה רושם ששני הצדדים שומרים מרחק זה מזה. הקשר שלו עם השרים הבכירים הולך ודועך, והחשד שלו כי הם פועלים נגדו, הולך וגובר.

השתתפותם של שרים וסגני שרים מהליכוד בהפגנת הימין בין ירושלים למעלה אדומים (שטח E1), ביום חמישי לפני שבוע, רק חיזקה את התחושה הזו. מובילי ההפגנה אמנם הסבירו בתקשורת שהם בסך הכל מחזקים את ראש הממשלה מול הלחצים האמריקניים, אך לנתניהו לא היתה שום סיבה להרגיש מחוזק כשהוא ראה את השר ישראל כץ, סגני השרים דנון, חוטובלי ואלקין ויו"ר הקואליציה יריב לוין צועדים עם האופוזיציה הפנימית בליכוד.

האישיות הפוליטית שצברה הכי הרבה שעות עם נתניהו בחודשים האחרונים היא דווקא שרת המשפטים ציפי לבני, שבכנסת הקודמת, כשהייתה יו"ר קדימה, לא הפסיקה לזעוק בכל נאום עד כמה הוא מהווה סכנה למדינה. כעת שרת המשפטים הממונה על המו"מ עם הפלסטינים רואה את נתניהו הרבה יותר מכל שר בליכוד.

הימנעותו של נתניהו מהעניינים הפנימיים במפלגתו, וקרבתו ללבני מסיעת התנועה ולשר החוץ אביגדור ליברמן מישראל ביתנו – תורמים להערכות בליכוד כי הוא שוקל לפלג את המפלגה. "לא ברור מה נתניהו רוצה", אומר בכיר בליכוד, "מצד אחד הוא רומז שאין לו כוונה לפצל את המפלגה, מצד שני יש תחושה שהוא פשוט אדיש להכל כי הליכוד כבר לא מעניין אותו. ההערכה הזאת ממחישה את עומק הבלבול והחשדנות במפלגת השלטון, ואת חוסר יכולתם אפילו של בכירי המפלגה לצפות לאן מועדות פניו של ראש הממשלה.

 



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    טור יפה. רק תוסיפו כותרות בין הפסקאות שיהיה יותר קל לקרוא את זה. במיוחד באייפון.